top of page

[פוסט תשיעי בסדרה] Lean Canvas: ערוצי תקשורת


ערוצי התקשורת הם הערוצים דרכם קהלי היעד שלנו ייחשפו אלינו, יקנו מאיתנו ויישארו עימנו בקשר. בבלוק הזה אנו נתאר איך אנחנו מתכוונים להגיע אל קהל היעד, לתקשר איתו, לעזור לו להעריך את הפתרון שלנו ולרכוש מאיתנו. ערוצי התקשורת הם חלק חשוב בפיתוח הזדמנויות עסקיות.


דרך ערוצי התקשורת אנחנו יוצרים מערכת יחסים עם הלקוחות שלנו. עיצוב מערכת היחסים עם הלקוחות תשפיע על החוויה הכוללת שלהם מהמוצר או השירות שלנו, עלינו ליצור את החוויה הטובה ביותר עבורם.




סוגי ערוצי תקשורת


הערוצי תקשורת שלנו עם הלקוחות שלנו יכולים להיות פיזיים ויכולים להיות דיגיטליים. הערוצים הפיזיים שאנחנו יכולים להשתמש בהם הם חנות או נקודות מכירה, פגישות אחד-על-אחד, כנסים, הרצאות, אירועים ועד חלוקת פליירים או קופונים וכו'. ערוצי התקשורות הדיגיטליים שעומדים לרשותנו הם רבים - חנות וירטואלית, מדיות חברתיות, אפליקציות, טלמרקטינג, וואטסאפ, בלוג, פודקאסט ועוד. אנחנו רוצים לתקשר עם הלקוחות שלנו בצורה מיטבית, ולכן נבחר את הערוצים הנוחים והטובים ביותר להם. באיזה ערוץ הלקוחות שלנו רגילים לתקשר? איפה אנחנו יכולים למצוא אותם?



3 תקופות זמן של קשר עם קהל היעד

לפני שהפכו ללקוחות – אנחנו רוצים שקהל היעד ייחשף אלינו ואל המוצר או השירות שלנו, שיהיה מודע לקיומנו ולעזור לו להעריך את הפתרון והצעת הערך הייחודית שלנו.

בזמן הפעילות החברתית או הרכישה - קהל היעד פוגש באנשי הצוות או באנשי המכירות או נכנס לאתר/ אפליקציה שלנו. לעיתים הרכישה לא מתבצעת ישירות מאיתנו. מה הם כל הדרכים בהם אנחנו מאפשרים לרכוש מאיתנו? מה הם כל הדרכים לקבל מאיתנו את הצעת הערך החברתית שלנו?

לאחר הפעילות החברתית או הרכישה- אנחנו רוצים לספק תמיכה, לקבל משוב, לשמור על קשר ולתת להם סיבות להמליץ עלינו ואף להמשיך ולרכוש את המוצר או השירות. איך אנחנו ממשיכים לתת תמיכה למוטבי הפעילות החברתית?



נתאים את התוכן לזמן, לקהל היעד ולערוץ


בכל אחת מתקופות הזמן אנחנו נשתמש בערוצים שונים על מנת לתקשר ביעילות עם קהל היעד שלנו. אנחנו גם נשתמש בערוצי תקשורת שונים בשביל להגיע אל קהל היעד החברתי וערוצים אחרים כדי להגיע אל קהל היעד העסקי. התוכן והמסרים צריכים להיות מותאמים אישית לכל קהל יעד ולכל ערוץ בנפרד.


זיהוי ערוצי התקשורת המיטבים הוא קריטי, אנחנו רוצים שקהל היעד שלנו ייתקל בנו, ישמע עלינו, ידע מה אנחנו מציעים ושיהיה מרוצה מהשירות ומהתקשורת איתנו בכל שלב ושלב.


שאלות מנחות

  • איך קהל היעד יישמע עלינו או ייחשף אלינו?

  • איפה אנחנו יכולים "לפגוש" את קהל היעד שלנו בקבוצות? איפה הוא מבלה, מה הוא קורא, איפה הוא נמצא בדרך כלל?

  • איך אנחנו עוזרים לקהל היעד להעריך את הצעת הערך שלנו? איך אנחנו עוזרים לו להעריך את האמפקט החברתי שלנו?

  • האם קהלי היעד שולטים בטכנולוגיה? האם הם יודעים קרוא וכתוב (ובאיזו שפה)? האם הם ניידים? רצוי לחשוב על נגישות כבר מההתחלה.

  • כיצד אנחנו מאפשרים ללקוחות לרכוש מוצרים ושירותים מאיתנו- האם אנחנו מוכרים להם ישירות? עם מי נוכל לשתף פעולה כדי להרחיב את נקודות המכירה?

  • איך אנחנו מספקים תמיכה לאחר המכירה? איך אנחנו שומרים על קשר כדי שיחזרו ויקנו? מה המידע שקהלי היעד שלנו צריכים או רוצים לאחר מכן? איך נוודא את שביעות רצונם?


bottom of page