top of page

הוייז של שינוי האקלים

כולנו יודעים שאנחנו בתקופה קריטית בעיצומו של משבר אקלים שאנחנו חייבים לעצור כדי שאנחנו, והדורות הבאים, נוכל להמשיך לחיות על פני כדור הארץ. אנחנו יודעים מה הם יעדי האו"ם לפיתוח בר-קיימא - אבל האם אנחנו באמת מבינים איפה אנחנו במסלול והאם אנחנו בכלל במסלול הנכון? האם אנחנו יודעים איפה העולם נמצא ביחס למטרות?


הכלכלה שלנו משתנה - רכבים חשמליים הופכים לטרנד, טכנולוגיות חדשות לצמצום פליטות בתעשיות כבדות נכנסות לשוק ואנחנו רואים עלייה בייצור אנרגיות מתחדשות. עם זאת, כריתת היערות באמזונס מואצת, זיהום אויר נוצר על ידי תחנות כוח פחמיות שממשיכות להיבנות וכמות הפליטות הכוללת הגיעו לשיא ב-2021. כשיש כל כך הרבה תחומים, נושאים שונים ואינדיקטורים מאוד קשה להבין האם העולם נע לכיוון הנכון?



הכלי Climate Action Tracker (CAT) - מנגיש לנו היכן אנחנו נמצאים בדרך לאפס פליטות (Net zero). האתר אוסף את כל הנתונים ומציג אותם במקום אחד, מאפשר לראות מה הם המקורות הגדולים של הפליטות ולעודד פעולות ממוקדות. האתר כולל גם מדריך פעולה עם רשימת הצעדים הקריטיים ביותר שיש לנקוט, הן ברמה האישית והן ברמת התאגידים, ערים, מדינות וברמה הגלובלית. האתר מספק גם הערכה עדכנית של מדיניות הפחתת פליטות של מדינות, של ההבטחות ושל הפליטות בפועל ומשווה אותן למאמץ הדרוש כדי להגביל את ההתחממות ל-1.5 מעלות צלזיוס.


בנוסף למטרה החשובה של האתר הוא גם עשוי באופן מקצועי, מבוסס נתונים מדעיים, מעוצב, וקל לשימוש. מוזמנים לנסות גם >>> https://climateactiontracker.org/


bottom of page