top of page

עצמאות שיווקית



ברוח יום העצמאות, ולאחר מקרה שנודע לי באחת מקבוצות העסקים במהלך החג, אני רוצה ללכתוב על נושא שאני מדברת עליו לא מעט בהרצאות שלי ובשיחות עם לקוחות: עצמאות שיווקית או איך לא לשים את כל הביצים השיווקיים בסל אחד שנקרא פייסבוק.

השבוע התוודאתי לעוד בעלת עסק שפייסבוק חסמו את הקמפיינים והפרסומים שלה מסיבות כאלה ואחרות. המקרה הספציפי הזה מתווסף לשלל מקרים אחרים, מפורסמים יותר או פחות, כאלה ששמענו עליהם וכאלה שלא. המפורסם שבהם הוא סגירת העמוד "סטטוסים מצייצים" של אבי לן (אפשר לקרוא על זה פה) ויש עוד לא מעט אחרים מפורסמים פחות (אפשר לקרוא על עוד חשבונות חסומים פה, ולראות ראיון של בעלי האתר 'המזבלה' על המדיניות של פייסבוק).


"לי זה לא יקרה"


במאמר הזה אני לא רוצה לדון בסיבות לחסימה וסגירה של פרופילים, עמודים, או חשבונות פרסום, אני לא רוצה להיכנס להאם זה מוצדק או לא, אני רוצה קודם כל שתדעו שזה אפשרי וזה יכול לקרות. זה אולי נשמע לכם רחוק, אולי אתם אומרים "לי זה לא יקרה", אבל זה קורה יותר ויותר וצריך לקחת את זה בחשבון. אתם יכולים לקום יום אחד בבוקר וחשבון הפייסבוק שלכם יהיה חסום.

אני לא חושבת שצריך להפסיק להשתמש, לשווק ולפרסם בפייסבוק- להפך. פייסבוק זו פלטפורמה נהדרת לשיווק, יש בה כלים טובים ומוצלחים, ואפשר להגיע בעזרתם להישגים יפים. עם זאת, אני חושבת שצריך להבין שפייסבוק לא שלנו, אפילו שנדמה לנו שהעמוד העסקי שהשקענו בו כל כך הוא קצת שלנו, וכמו שלא הייתם מאפשרים שכל הפרטים של הלקוחות שלכם יהיו אצל מנהל שיווק חיצוני בלי שלכם יש דרך ליצור קשר ישירות עם הלקוחות שלכם- אל תתנו את אותו הכוח לפייסבוק.




עצמאות שיווקית בכמה צעדים:


רשימות תפוצה


תפעלו לקבלת הפרטים של הלקוחות הפוטנציאלים וקהל היעד שלכם, ובמינימום את כתובת המייל שלהם. יש מגוון דרכים לקבל את המייל והראשונה שבהם היא פשוט לבקש. (אני עובדת על מדריך שלם בנושא רשימות תפוצה, זה כלי חשוב לכל בעל עסק, הירשמו לניוזלטר שלי על מנת לקבל מייל כשהמדריך יפורסם)


בלוג/ אתר


דאגו שיהיה לכם מקום אחד לפחות שבו תוכלו לנהל ולפרסם את התוכן שלכם ולשווק את עצמכם והוא שלכם.

רשתות חברתיות אחרות


צרו לכם עוד פרופילים עסקיים פעילים ברשתות חברתיות שונות- אל תשימו את כל הביצים בסל אחד. צרו עוד עוקבים ואוהדים במקומות אחרים. פרסמו וספרו לעוקבים שלכם שאתם נמצאים גם במדיות אחרות והזמינו אותם לעקוב אחריכם גם שם. (יש לא מעט רשתות חברתיות, בידקו איזה מהן מתאימות לתחום העיסוק שלכם).



פייסבוק זה מקום נהדר לשווק בו, אבל חייבים להבין שפייסבוק הוא לא שלנו, וזה שמישהו עשה לנו לייק או שהוא חבר שלנו לא אומר שאנחנו חופשיים ליצור איתו קשר לנצח. תפעלו להשיג פרטי קשר אמיתיים עם קהל היעד שלכם, על מנת שהאופציה של שיווק דרך פייסבוק לא תהיה האופציה היחידה. יש לו מעט אפשרויות אחרות, ולצד המשך הפעילות בפייסבוק, צריך ללמוד ולשווק גם דרכן.

bottom of page