top of page

[פוסט חמישי בסדרה] הצעת הערך הייחודית


הצעת ערך ייחודית (UVP) חשובה מאוד מכיוון שהיא מהווה את "הרושם הראשוני" של העסק שלנו על הלקוח. הצעת הערך אינה מתארת את הפתרון ואינה טג- ליין או סלוגן של המותג. הצעת הערך הייחודית מתארת את המהות של הערך שיקבל הלקוח. או במילים אחרות – מה "יצא לו" מזה?




מה יקרה בסוף – אחרי השימוש במוצר או בשירות שלנו?


הצעת הערך מתארת את התועלת הסופית, מה בסופו של דבר יקרה ללקוח לאחר שישתמש במוצר או בשירות. הדגש הוא על היתרונות והתועלות של המוצר, ולא על המאפיינים שלו. אנחנו צריכים לחשוב כמו קהל היעד שלנו, ואיך היתרונות האלה יראו מנקודת המבט של החיים שלו.


אחרי שפיתחנו הבנה והיכרות עמוקה עם קהל היעד שלנו, הגדרנו מה היא הבעיה האמיתית איתה הוא מתמודד ומה הן הסיבות שבגללן הוא לא מסוגל להתגבר על הבעיה בעצמו, אחרי שהגדרנו מה הפיתרון הטוב ביותר לבעיה, אנחנו צריכים להבין איזה ערך אנחנו מייצרים עבורו ואיך הוא יתרגם את היתרונות של המוצר שלנו לראיית העולם שלו.


מה- מי – למה


הצעת ערך ייחודית היא מסר ברור המסביר מה שונה במוצר או בשירות שלנו ולמה זה שווה קנייה.

הגדרה נכונה של הצעת הערך הייחודית עונה במשפט על השאלות מה, מי ולמה.


1. מה המוצר? בקצרה.

2. למי הוא מיועד? מי קהל היעד המפולח דרך הבעיה?

3. למה דווקא המוצר הזה? מה התועלות הסופיות שלו?





בעסק חברתי יש לנו הצעת ערך ייחודית כפולה. הצעת הערך החברתית היא הרווח והתועלות החברתיות הנוצרות מהפעילות החברתית. הצעת הערך שלנו היא לא הפעילות עצמה או המאפיינים שלה, אלא המהות - מה יקרה בסוף למוטבי הארגון? אחרי הפתרון, אחרי שיתגברו על הבעיה, איפה הם יהיו? מה יקרה להם בסוף הדרך? מה יקרה לילדים שלהם?


ערך חברתי הוא לא הצעת הערך הייחודית


הצעת הערך העסקית היא התועלת הסופית שהמוצר או השירות שלנו מייצרים עבור הלקוחות העסקיים, בלי קשר לערך החברתי המוסף. לפעמים טועים לחשוב שהמהות או היתרון של העסק החברתי הוא בערך החברתי שהוא מייצר, אך זה לא כך. המודל העסקי חייב לספק ללקוחות הצעת ערך ייחודית, אמיתית ותחרותית בהתאם לשוק על מנת להצליח להגשים את המטרות הכלכליות של העסק.


לסיכום, הצעת הערך היא מסר אחד קצר וברור המסביר למה שווה ללקוח לקנות את המוצר או השירות שלנו. המסר צריכה להיות שונה, מושך ומעניין ולהתאים לתפקד ככתורת. אפשר לבחור מילות מפתח שמתאימות לערכים של המיזם ולשזור אותן בהצעת הערך.



שאלות מנחות


  • מהי הצלחת המיזם עבורך? איך תדע שהמודל העסקי הצליח? איך תדע שהמודל החברתי הצליח?

  • מה הן המטרות שיש להשיג?

  • איזה נתונים יכולים להראות שאנחנו בדרך הנכונה?


bottom of page